Outdoor personal training IJburg.

(personal) training

De training wordt afgestemd op jouw doelen op basis van de informatie uit een (gratis) intake. Het maakt nogal uit wat je wilt bereiken.

  • ben je op je werk fysiek te weinig actief en wil je dit compenseren?
  • heb je geen tijd voor sport maar wil je wel fit blijven?
  • wat is belangrijker voor je; kracht, souplesse, uithoudingsvermogen of een mix hiervan?
  • wat is je ervaring op het gebied van sport?
  • welke fysieke activiteiten vindt je leuk?
  • zijn er beperkingen waarmee rekening moet worden gehouden?
  • ben je blessuregevoelig?
  • wordt je wat ouder en wil je de verschijnselen die hiermee gepaard gaan (afname volume spieren, strammer worden, osteoporose) tegengaan?

mijn aanpak

Fysieke veranderingen hebben tijd nodig en verdwijnen weer als je stopt met trainen. Het is daarom belangrijk dat je het leuk vindt om te trainen.

  • de trainingen zijn daarom gevarieerd
  • bij training met meerdere personen doen we veel oefeningen met tweetallen
  • tussendoor krijg je informatie over begrippen die van belang zijn bij training zodat je leert efficiënt en veilig te trainen
  • tussendoor wisselen we lifestyle informatie uit over eten, drinken en bewegen

training kleine groepen / personal training

Bij personal training krijg je de volle aandacht. Vooraf nemen we o.a. door wat je doelen zijn en de training wordt daar op afgestemd. Als je in een opbouwfase zit is het belangrijk dat je meer doet dan één keer per week trainen. Dat kan joggen of fietsen zijn, maar we gebruiken ook veel oefenvormen die je ook thuis zou kunnen toepassen. Tussen het oefenen door krijg je veel informatie mee die je in staat stelt ook efficiënt zelfstandig te oefenen.
Ook trainen met kleine groepen, b.v. 4 of 6 personen is mogelijk. De informatie is misschien wat minder individueel, maar je kunt zo de kosten natuurlijk drukken en bovendien is het leuk om een training samen te doen. Geef je op als groep of sluit aan bij anderen.

fit ouder worden (55+)

Al je fysieke capaciteiten gaan achteruit naarmate je ouder wordt. Je gewrichten worden minder belastbaar, je uithoudingsvermogen gaat langzaam achteruit en kracht en volume van spieren nemen af. Aan één kant moet je dit accepteren, aan de andere kant valt deze achteruitgang flink te vertragen. De training is dus gevarieerd, houdt rekening met je belastbaarheid en is vooral plezierig om te doen.

bootcamp

Bootcamp betekent een uur flink aanpakken en tegelijkertijd een hoop lol hebben. Ook hier geef ik tussendoor informatie, zodat je wat anatomie meekrijgt, begrijpt hoe spieren werken en hoe je efficiënt traint. We maken gebruik van het feit dat we met een groep trainen, b.v. veel oefeningen met tweetallen (corona volente). Elke bootcamp eindigt met een uitsmijter, een maffe trainingsvorm die je met een smile de rest van je zondag laat instappen.
De lokatie van de bootcamp is het strandje van het Diemerpark, IJburg. Geef je op met een groepje of sluit aan bij anderen. Ik ben bereid al te starten met een groep van 6.

locatie

Alle trainingen vinden plaats in het Diemerpark. Het is ook mogelijk in een ander park af te spreken als daar vergelijkbare voorzieningen aanwezig zijn. 
De training gaat altijd door, bij slecht weer wijken we uit naar een overdekte plek. Als het ’s winters vroeg in de morgen nog donker is zorg ik voor verlichting.

opgeven

Ga via onderstaande knop naar de contact-pagina en stuur een bericht of bel 06 19149159. Als je met een groep wilt trainen is het handig om eerst in je omgeving te kijken of daar ook interesse is. Geef je op als groep of geef je individueel op en sluit aan bij anderen.