sportspecifiek, revalidatie

sportspecifieke training

Beoefen je een sport en wil je met krachttraining je prestaties verhogen dan moet je de krachttraining wel afstemmen op die sport. Voor een hardloper hebben squats b.v. niet zoveel zin, dat kan beter. Als docent lichamelijke opvoeding ben ik vertrouwd met vrijwel alle sporten en als docent fysiotherapie ben ik ervaren in het analyseren en afstemmen van oefenvormen op het onderliggende doel. Atletiek, balsporten, hardlopen, tennis, het maakt niet uit welke sport je beoefent.

sportspecifieke revalidatie

Heb je een trauma gehad (verstuiking, verzwikking, fractuur, etc.)  of een operatie ondergaan en heeft dit bijvoorbeeld geleid tot enkel- of knie-instabiliteit, afname van kracht en/of uithoudingsvermogen dan gaan we aan de slag om je weer topfit te maken om te sporten. Zodra het veilig kan gaan de trainingsvormen steeds meer lijken op activiteiten die je herkent uit je sport, dus met bal, racket, etc. We trainen in principe één uur per week samen, je krijgt een oefenschema voor de rest van de week. Als je een beroepssporter bent kunnen we de training ook intensief aanpakken en meerdere keren per week samen trainen.
Zodra je sportfit bent stopt onze training en ga je weer trainen bij je club.

Dit is nou net het gebied waarvoor ik een ideale achtergrond heb en ik vind het heel leuk om die kennis en ervaring te gebruiken.

opgeven

Over het algemeen is de training individueel en toegepast op jouw sport en jouw sportniveau en de fase van revalidatie. Het kan ook zijn dat je aan een sport (weer) wilt beginnen maar eerst sportfit wilt worden om blessures te voorkomen. Dat zou dan ook kunnen met een duo of kleine groep.
Stuur een berichtje via de knop hier onder of bel 06 19149159.